iPhone batterij garantiebeleid

We ontvangen veel vragen over het percentage dat sinds iOS 11.3 zichtbaar is bij Instellingen-> Batterij -> Batterijconditie.


Op deze pagina leggen we je uit wat dit percentage aangeeft, en hoe ver het percentage mag dalen alvorens er een nieuwe batterij geplaatst dient te worden. Daarnaast beschrijven we onze unieke 1 jarige garantietermijn op alle batterijen


Wat geeft het percentage aan

Het getal dat weergegeven wordt geeft aan hoeveel % van de maximale capaciteit volgens de iPhone in de batterij geladen kan worden. De iPhone weet van zichzelf hoeveel capaciteit erin zou horen te passen en vergelijkt dit met de capaciteit die er daadwerkelijk ingeladen is. Je zal begrijpen dat deze waarde het beste berekend wordt als de iPhone enkele keren is vol geladen en leeg is getrokken.

Stel dat een splinternieuwe iPhone batterij 2.000 mAh zou kunnen bevatten, en dit ook volgens Apple de maximale capaciteit hoort te zijn, dan zou het bijbehorende percentage 100% zijn. In werkelijkheid zijn de capaciteiten iets anders, maar dit rekent makkelijk in dit voorbeeld. Indien na enkele maanden gebruik de maximaal opgeslagen batterij capaciteit is terug gelopen naar 1.900 mAh betekend dit een afname van 100 mAh. Het percentage dat nu bij batterij conditie verschijnt is 1.900 / 2.000 x 100 = 95% oftewel de capaciteit die in de batterij opgeslagen kan worden is met 5% verminderd ten opzichte van zijn maximum.


Wat is gebruikelijk aan afname ten opzichte van de ouderdom

Dit is lastig te zeggen, omdat sommige batterijen heel lang op een vast percentage blijven vast hangen. Over het algemeen kun je stellen dat dit ongeveer 1 tot 2% per maand is. Maar dat een batterij relatief snel naar 93% schiet en hier vervolgens 6 maanden op vast blijft staan hebben we ook vaak meegemaakt.


Tot hoe ver mag het percentage dalen

Eigenlijk zover totdat je er zelf last van gaat ondervinden. Als je het einde van de dag niet meer haalt met een batterij die je in de ochtend van de lader afhaalt is het zeker tijd voor vervanging. Apple heeft als richtlijn om de batterij te vervangen vanaf het moment dat in het menu "instellingen -> batterij -> batterij conditie" het woord REPARATIE vermeldt komt te staan. Apple heeft dan ook de energiebeheerfunctie toegepast op jouw iPhone om uitvallen te voorkomen. Dit houdt in dat de iPhone in het verleden ooit is uitgevallen omdat die de benodigde stroom niet kon krijgen van de batterij, en om dit uitvallen in de toekomst te voorkomen wordt dan door Apple de processor snelheid flink verlaagd zodat de batterij minder belast wordt. Het nadeel van dit is dat je iPhone veel trager wordt dan dat deze zou zijn met een juist werkende batterij. Als je dus een nieuwe batterij laat plaatsen gaat je iPhone dus niet alleen weer langer mee, maar hij wordt er ook weer sneller door, zoals je hem ooit destijds nieuw kocht. Wel kan het zo zijn dat je toch nog een vertraging merkt door de zwaardere software waar de iPhone inmiddels op draait. Elk jaar brengt Apple een nieuwe iOS versie uit die steeds uitgebreider wordt, en waar je de processor steeds verder mee belast. Dit kan je dus ook enige vertraging laten ervaren.


Wanneer moet de batterij echt vervangen worden

Een batterij moet echt vervangen worden als er aangegeven wordt dat de batterij capaciteit niet gemeten kan worden, of als het woord "REPARATIE" verschijnt. Er is dan zeer waarschijnlijk een slechte batterij gemonteerd waarbij niet alle veiligheidseisen aanwezig zijn. Je treft dit soort batterijen vaak aan bij refurbished iPhones, of goedkope batterij aanbieders op internet die het niet zo nauw nemen met de kwaliteit en jouw veiligheid.


Wanneer is er iets niet goed met de batterij

Indien de batterij al een tijdje aanwezig is kan deze de melding aan gaan geven dat piekprestaties niet meer ondersteunt worden en dat de energiebeheerfunctie actief is. Dan weet je zeker dat je iPhone langzamer reageert dan noodzakelijk is. Met een nieuwe batterij maak je hem dan weer sneller. Ook kan er gewoon het woord "REPARATIE" verschijnen, wat aangeeft dat het sterke advies is om deze batterij zo spoedig mogelijk te laten vervangen.


Wat kun je verwachten na de aanschaf van een nieuwe batterij

Bij een nieuwe batterij van goede kwaliteit staat er na een of enkele keren volledig opladen 100% capaciteit. Batterijen van slechte kwaliteit of met onvoldoende beveiliging laten geen percentage zien, of een veel lager percentage.


Waar herken je een nieuwe slechte batterij aan

Slechte batterijen geven geen 100% aan als ze net vervangen zijn, of nemen enorm snel af in capaciteit (meer dan 5% per maand) of geven helemaal geen capaciteit aan. Ook kan het zijn dat direct de "REPARATIE" melding weer in beeld springt.


Wat is het verschil tussen de soorten batterijen die wij aanbieden

Bij vrijwel alle iPhones bieden we twee prijzen aan. In principe zijn het dezelfde originele kwaliteit batterijen, echter de duurdere variant is in de fabriek extra gecontroleert op de hoogste capaciteit en verwachte levensduur. Batterijen zijn een chemisch product, dus geen enkele is exact hetzelfde, en natuurlijk zit er iets verschil tussen de ene en de andere.

Daarnaast hebben we bij sommige modellen zoals de SE, 6 en 6S de mogelijkheid om speciale hogere capaciteit batterijen te plaatsen met de meest actuele batterij technieken van 2019. Hierdoor worden deze hogere capaciteiten behaald, en gaat je iPhone een stuk langer mee op een batterij lading.


Welke garantie krijg je

Bij de goedkoopste variant garanderen we dat de melding REPARATIE niet voorkomt in de eerste 6 maanden.

Bij de duurdere variant garanderen we dat de melding REPARATIE niet voorkomt in de eerste 12 maanden.

Daarnaast moet gedurende deze periode alle piekprestaties ondersteunt blijven. Indien het energiebeheerfunctie actief is geworden omdat de batterij de gevraagde spanning niet kon leveren wordt er in de garantieperiode kosteloos een nieuwe batterij geplaatst.

Bewaar je garantiebewijs dus goed, of maak er een foto van op je iPhone, dan kun je altijd terug komen bij ons indien de REPARATIE melding zichtbaar is geworden in deze periode.


Wanneer wordt de batterij niet onder garantie vervangen

Indien de batterij niet de melding REPARATIE aangeeft, en piekprestaties ondersteunt worden. Je batterij werkt dan nog steeds naar behoren volgens Apple zelf. Vervangen is dan onnodig.


We hopen dat je met deze informatie wat wijzer bent geworden wat je kunt verwachten als je bij ons een batterij laat vervangen.

Wij zijn van mening dat veiligheid en kwaliteit voorop moet staan bij een apparaat dat je dagelijks zovaak gebruikt. Kies dus niet zomaar de eerste de beste iPhone reparateur die wel een batterijtje kan vervangen, maar kies voor kwaliteit en zekerheid. Wij geven niet voor niets tot 1 jaar garantie op elke iPhone batterij. Deze schriftelijke garantietermijn is echt uniek. 

iPhone batterij capaciteit controleren, zo doe je dat:

iPhone batterij conditie

Controleer je iPhone batterij conditie

Sinds iOS 11.3 en nieuwer heeft Apple in alle iPhone 6 en nieuwere modellen de optie "conditie van de batterij" toegevoegd.

Instellingen-> Batterij -> Batterijconditie


Hierin kun je in een oogopslag zien wat het maximale percentage capaciteit van jouw iPhone batterij nog is, en of deze vervangen moet worden.

Coconutbattery

De Mac app Coconutbattery

Als je een Mac hebt (Macbook of iMac), raden we zeker het programma Coconutbattery aan om de exacte gegevens van je iPhone batterij uit te lezen. Hierin kun je direct zien of jouw iPhone batterij aan vervanging toe is.

Wil je precies weten wat deze app allemaal kan, klik dan op onderstaande knop.

iPhone batterij aan vervanging toe?

iPhone batterij vervangen

iPhone batterij prijzen

Is je iPhone batterij volgens de batterij conditie gegevens aan vervanging toe, dan bekijk je via onderstaande link de batterij prijzen van jouw iPhone model.

Vragen ? Bel 06 - 28 199 632

Kom naar GSM Eindhoven om de volgende redenen:

Geen afspraak nodig

Uw smartphone laten repareren wanneer het u uitkomt

Wij zijn 4 dagen per week zonder afspraak open. (Donderdag en weekend gesloten)

Klaar terwijl je wacht

Reparatie van alle smartphones altijd klaar terwijl je wacht

De gemiddelde reparatietijd is 15 minuten voor een defecte smartphone.

Gratis parkeren

Gratis parkeren voor de deur van onze winkel

Bespaar niet alleen met onze voordelige prijzen, maar ook op parkeerkosten.

1 jaar garantie

Altijd schriftelijke garantie

3 tot 12 maanden garantie op elke reparatie

Factuur

Factuur voor bedrijf of verzekering

Onze garantie is schriftelijk, en tevens uw factuur. Deze factuur kunt u gebruiken voor uw boekhouding, of eventueel overleggen aan uw verzekeraar indien de schade gedekt is onder een van uw verzekeringen.

Klanttevredenheid

Vertel andere mensen waar ze het beste hun defecte smartphone kunnen laten herstellen, door uw ervaring met ons te delen. Wij waarderen uw review op Google.

GSM Eindhoven | Brussellaan 2F  | 5628TC Eindhoven | GSM: 06-28.199.632