Wat u moet doen voordat u uw iPhone of iPad verkoopt, weggeeft of inruilt

Volg deze stappen om uw persoonlijke gegevens te verwijderen van een apparaat, zelfs als u het apparaat niet meer hebt.

iPhone iPad gegevens verwijderen bij verkoop

Als u uw iPhone of iPad nog hebt

Voordat u het apparaat verkoopt, weggeeft of inruilt, moet u uw persoonlijke gegevens verwijderen. Verwijder geen contacten, agenda's, herinneringen, documenten, foto's of andere iCloud-gegevens handmatig terwijl u met uw Apple ID bij iCloud bent ingelogd. Hierdoor verwijdert u namelijk de inhoud van de iCloud-servers en uw andere apparaten waarop u bij iCloud bent ingelogd.


Volg deze stappen:

  • Als u een Apple Watch met de iPhone hebt gekoppeld, koppelt u de Apple Watch los.
  • Maak een reservekopie van het apparaat.
  • Log uit bij iCloud en de iTunes Store en App Store.

Als u iOS 10.3 of hoger gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > '[uw naam]'. Scrol omlaag en tik op 'Log uit'. Voer uw Apple ID-wachtwoord in en tik op 'Schakel uit'.


Als u iOS 10.2 of lager gebruikt, tikt u op 'Instellingen' > 'iCloud' > 'Log uit'. Tik opnieuw op 'Log uit'. Tik vervolgens op 'Verwijder van mijn [apparaat]' en voer het Apple ID-wachtwoord in. Ga dan naar 'Instellingen' > 'iTunes en App Store' > 'Apple ID' > 'Log uit'.


  • Ga terug naar 'Instellingen' en tik op 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Wis alle inhoud en instellingen'. Als u Zoek mijn iPhone hebt ingeschakeld, moet u wellicht uw Apple ID en wachtwoord invoeren.
  • Voer de toegangscode van het apparaat of de toegangscode voor Beperkingen in als u hierom wordt gevraagd. Tik vervolgens op 'Wis [apparaat]'.
  • Als u een telefoon van een andere fabrikant gaat gebruiken, maakt u de registratie bij iMessage ongedaan.
  • Neem contact op met uw aanbieder voor hulp bij het overzetten van de service naar een nieuwe eigenaar. Als u het apparaat zonder simkaart gebruikt, kunt u contact met hen opnemen om de service over te zetten naar de nieuwe eigenaar.

Wanneer u uw iPhone, iPad of iPod touch wist, worden Zoek mijn iPhone en Activeringsslot uitgeschakeld. 

Als u uw iPhone of iPad niet meer hebt

Als de bovenstaande stappen niet zijn voltooid en u het apparaat niet meer hebt, gebruikt u deze stappen:

  • Vraag aan de nieuwe eigenaar alle inhoud en instellingen te wissen door de bovenstaande stappen uit te voeren.
  • Als u iCloud en Zoek mijn iPhone gebruikt op het apparaat, logt u in bij iCloud.com of de Zoek mijn iPhone-app op een ander apparaat, selecteert u het apparaat en klikt u op 'Wis'. Nadat het apparaat is gewist, klikt u op 'Verwijder uit account'.
  • Als u geen enkele van de bovenstaande stappen kunt volgen, wijzigt u het wachtwoord van uw Apple ID. Hierdoor worden de persoonlijke gegevens op het oude apparaat niet verwijderd, maar voorkomt u wel dat de nieuwe eigenaar uw gegevens in iCloud verwijdert.
  • Als u een telefoon van een andere fabrikant gaat gebruiken, maakt u de registratie bij iMessage ongedaan.
  • Als u Apple Pay gebruikt, kunt u uw creditcards of bankpassen op iCloud.com verwijderen. Kies 'Instellingen' om te zien welke apparaten Apple Pay gebruiken en klik vervolgens op het apparaat. Klik naast 'Apple Pay' op 'Verwijder'. 

Meer tips lezen? Je vindt ze hier.

iPhone aan reparatie toe?

Wij repareren alles aan elk model iPhone. Dus is je iPhone aan een reparatie toe? Wacht dan niet langer en kom zonder afspraak langs bij ons. Wij hebben elk onderdeel op voorraad en voeren de reparatie direct voor je uit. En vergeet niet: De reparatie prijzen die wij hanteren zijn de laagste van geheel Europa!

GSM Eindhoven vindt je aan de Brussellaan 2F in Eindhoven | GSM: 06-28.199.632